Αθήνα 14-1-2018 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
H Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων
καλεί σε Δ.Σ τα μέλη της, το Σάββατο 20/1/2018 και ώρα 10:00, στα γραφεία της ΑΣΓΜΕ
Θέματα ημερήσιας διάταξης :
1. Οικονομικά – ενημέρωση, εικόνα ταμείου.
α) έσοδα- έξοδα, κλείσιμο έτους 2017
β) συνδρομές 2018 .
2. Εικόνα των Σχολείων μας ( πρόσφατη ), σε σχέση με τα ιδιαίτερα θέματα που
τα απασχολούν.
3. Εκτίμηση της δουλειάς μας, από το προηγούμενο Δ.Σ, ως σήμερα.
4. Εκδήλωση της Π.Ε. για τα 30 χρόνια Μουσικών Σχολείων.
5. Προετοιμασία Γ.Σ. της Ένωσης .
6. Προσπάθεια τρομοκράτησης μαθητών .
7. Σχολικές εκδρομές εξωτερικού – εσωτερικού.
8. Στήριξη με παρότρυνση στα σχολεία να συμμετέχουν στην δράση
καλλιτεχνικής – πνευματικής δημιουργίας, που διοργανώνει η ΕΕΔΥE
<< Μια εικόνα, τρία ερωτήματα >>
https://mousikart.gr/wp-content/uploads/2018/01/%CE%A0%CF%81%CF%8C%CF%83%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%83%CE%B7_%CE%94.%CE%A3-%CE%91%CE%B8%CE%AE%CE%BD%CE%B1-200118.pdf
Το Δ.Σ
παρόντες Μενελάου Μενέλαος, Μουντάνος Μάριος, Τσαρδουλιας Πολυνικης, Μιχαλάτος Βαγγελης, Χαλίλης Μανώλης Λαδοπούλου Ελένη, Καρακατσάνης Κώστας Παπαδούλης Κώστας
απόντες Λογοθετίδης Κοσμάς
Προ ημερησίας ζητήθηκε από τον πρόεδρο να συζητηθούν τα εξής θέματα:
1)Aίτημα στήριξης από την Π.Ε. στο δεύτερο Πανελλαδικό φεστιβάλ από τον κ Μακαντάση.
2)Α)Μείωση συνδρομών Β) Συντονιστές Γ) Έξοδα του ΔΣ (κίνηση) από τον κ. Λογοθετίδη
ομόφωνα το Δ,Σ αποφάσισε να συζητηθούν τα προ ημερήσιας
1) Αφού κόψαμε την Βασιλόπιτα μας, δώσαμε το λόγο στον Κ. Μακαντάση Σχολικό σύμβουλο Μουσικών Σχολείων Περιφέρειας Πελοποννήσου για να μας ενημερώσει πάνω στο αίτημα του να στηρίξουμε το Δεύτερο Πανελλαδικό Φεστιβάλ Μουσικών Σχολείων που θα πραγματοποιηθεί στην Αργολίδα
μετά από συζήτηση ομόφωνα απαντήσαμε:
Oτι καταρχήν είμαστε θετικοί μας ενδιαφέρουν και θέλουμε τέτοιες εκδηλώσεις με αυτά τα χαρακτηριστικά που είχε και το Πρώτο Φεστιβάλ, το μόνο που πρέπει να αρχίσουν να συμμετέχουν και τα καλλιτεχνικά. Όπως και να έχει υποσχεθήκαμε να του στείλουμε θετική απάντηση με την ολοκλήρωση της συζήτησης και σχετικής διερεύνησης
2) Θέματα που έβαλε ο Κ. Λογοθετίδης δια του προέδρου, λόγο απουσίας του .
Α)Μείωση συνδρομών Β) Συντονιστές Γ) Έξοδα του ΔΣ (κίνηση)
Μετά από συζήτηση αποφασίστηκαν ομόφωνα τα εξής :
Α) Μείωση συνδρομών.
Ξεκαθαρίζουμε ότι για να συμμετέχει ένας σύλλογος στην Π. Ε. έχει εκτός το δικαίωμα αλλά και την υποχρέωση , όσο αφορά την συμμετοχή του στο εκλέγειν και εκλέγεστε ,όπως σε κάθε σύλλογο πρέπει να είναι ταμειακός εντάξει .Στο πλαίσιο λοιπόν αυτό, κατανοώντας την δυσκολία που υπάρχει γενικότερα παίρνουμε τα εξής μέτρα μέχρι τη Γ.Σ. που εκείνη θα αποφασίσει . Στα νεοϊδρυθέν σχολεία αν υπάρχει δυσκολία η συνδρομή στην Π.Ε . να είναι έναντι π.χ. το μισό δηλαδή από 100 στα 50 ευρώ με την εγγραφή και 50 αργότερα ή όπως το αποφασίσει η επικείμενη Γ.Σ. της Π.Ε. Να προταθεί στη Γ.Σ. επιπλέων διαβάθμιση ,δηλαδή να υπάρχει πρόβλεψη και για Σχολεία με λιγότερους από 100 μαθητές ,και περισσότερες κλίμακες Επίσης για Δ.Σ. Συλλόγων που δεν έχουν χρήματα και θέλουν να συμμετέχουν, μετά από την γνωστοποίηση προς την Π.Ε. Άμεσα συστήνουμε επιτροπή από τον Πρόεδρο της Π.Ε. την Ταμία της Π.Ε. και το μέλος του Δ.Σ. της Π.Ε. που έχει την ιδιαίτερη ευθύνη για το συγκεκριμένο Σχολείο .Η επιτροπή αυτόματα θα έχει την υποχρέωση να εξετάσει το αίτημα ερχόμενη σε επαφή με τους εκπροσώπους του Σχολείου στην Π.Ε. με τον Πρόεδρο του Δ.Σ. του Συλλόγου τον ταμία και τον γραμματέα με μοναδικό σκοπό να βοηθηθεί ο Σύλλογος του Σχολείου να μπορεί να συμμετέχει απρόσκοπτα στην Π.Ε. εννοείτε ότι η οποιαδήποτε απόφαση για τον συγκεκριμένο σύλλογο θα τεθεί και στη Γ.Σ. για έγκριση.
Τέλος σημειώνετε ότι όπου υπάρχει θέληση οι γονείς βρίσκουν λύση πχ σε Σχολεία με 5 ευρώ συνδρομή καταφέρνουν και είναι εντάξει στις υποχρεώσεις τους και Σχολεία με 20 ευρώ συνδρομή δε μπορούν .Όπως και να έχει η Π.Ε .είναι για όλα τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία.
Β) Συντονιστές
Ο όρος Συντονιστές δεν υπάρχει στην Π.Ε. και προς αποφυγή παρεξηγήσεων δεν τον υιοθετούμε, παρόλα αυτά κατανοώντας ότι ο συνάδελφος εννοεί τα μέλη του Δ.Σ. της Π.Ε. που έχουν στην (ιδιαίτερη) ευθύνη τους συγκεκριμένα σχολεία μετά από αμοιβαία συνεννόηση μεταξύ του Δ.Σ. Επαναδιατυπώσαμε ότι η ευθύνη του Δ.Σ. της Π.Ε. είναι συνολική και ισότιμη για όλα τα σχολεία σε κάθε μέλος του Δ.Σ. Αλλά υπάρχει αυτός ο καταμερισμός για καλύτερη επαφή με τα σχολεία. Εννοείται ότι υποχρέωση μας είναι να μεταφέρουμε στα σχολεία τις αποφάσεις τις δράσεις τις ανακοινώσεις και ότι κάνει το Δ.Σ. της Π.Ε. και αντιστρόφως το μέλος του ΔΣ να φέρνει την εικόνα με τα ιδιαίτερα του κάθε σχολείου ,κενά ,ελλείψεις προς ενημέρωση όλων για από κοινού δράση κ.α.
Γ) Έξοδα του ΔΣ (κίνηση)
Εννοείτε ότι κάθε μέλος του Δ.Σ. για να μπορεί να στέκεται στο ύψος των περιστάσεων και να είναι δίπλα στο Σύλλογο πρέπει να μετακινείτε . Πολλές φορές αυτό γίνετε με προσωπικά έξοδα είναι σεβαστό – θεμιτό, όμως , δεν μπορούμε να επαφιόμαστε σε αυτό γιατί η μετακίνηση πλέων είναι πολύ σοβαρό έξοδο . Παρόλα αυτά η μετακίνηση μπορεί να επιβαρύνει το ταμείο της Π.Ε. με τις εξής προϋποθέσεις, να αφορά Σύλλογο γονέων, εκπροσώπους ,γονείς και μέλος του Δ.Σ. της Π.Ε. Να γίνετε με το οικονομικότερο μέσω, αν αυτό εξυπηρετεί ,να γίνετε εξυπηρετώντας και άλλους μαζί μέλη του Δ.Σ. ή εκπροσώπους ,δηλαδή δεν πάμε ο καθένας μόνος του να διανύσουμε την ίδια απόσταση, φυσικά προηγείτο ενημέρωση του Δ.Σ. και πάντα μαζεύουμε και παραδίδουμε τις ανάλογες αποδείξεις.
Θέματα ημερησίας – Δ.Σ. της Π.Ε.Γ.Μ.Κ.Σ. 20 /1/2018 Αθήνα γρ. ΑΣΓΜΕ
1 Οικονομικά -ενημέρωση ,εικόνα ταμείου . Κλείσιμο έτους 2017 έσοδα έξοδα , συνδρομές 2018
Εισηγήθηκε η Λαδοπούλου, μας ενημέρωσε και μας κάλεσε να προσπαθήσουμε ώστε να μπουν νέα μέλη στην ένωση .Ενημερωθήκαμε για την εικόνα του ταμείου και ισχύει ότι αποφασίστηκε στα προ ημερησίας σχετικά με τις συνδρομές των Συλλόγων .
2 Εικόνα των Σχολείων μας (πρόσφατη) σε σχέση με τα ιδιαίτερα θέματα που τα απασχολούν . εισήγηση Μενελάου Θα πρέπει να επικοινωνήσουμε όλοι με τα σχολεία μας ώστε να έρθει εικόνα όσο πιο επίκαιρη γίνεται. Έγινε σύσταση από τον Πρόεδρο, για πιο άμεση ενημέρωση σε θέματα που προκύπτουν, φέρνοντας παράδειγμα την ερώτηση του προς όλους ,για την κατάσταση της σίτισης στα σχολεία μας σε συγκεκριμένο χρόνο, που έκανε.
Όλοι τοποθετηθήκαμε για τα σχολεία της ιδιαίτερης ευθύνης μας αναδεικνύοντας τα πιο επείγοντα θέματα τους όπως, τα κενά, την ενιαία σίτιση, σχολικό φύλακα ,τα κτιριακά ,την γραμ. υποστήριξη, καθαρίστριες ,συνοδοί στα πούλμαν ,σχολ. τροχονόμοι .
3 Εκτίμηση της δουλείας μας από το προηγούμενο Δ.Σ ως σήμερα.
εισήγηση Μενελάου Στις 30/9 περιφερειακή σύσκεψη στη Θεσσαλία με (επιθυμητή τη παρουσία κοντινών σχολείων μας άλλων περιφερειών) με εξής θέματα: Προβλήματα που τα αφορούν ,συγκέντρωση αιτημάτων και ανάληψη δράσης για το επόμενο χρονικό διάστημα. Με πολύ καλή συμμετοχή και ένδειξη πραγματικής ανάγκης για αμοιβαία συνεργασία των συλλόγων με την Π.Ε. Στις 8/10 πραγματοποιήθηκε περιφερειακή σύσκεψη Αττικής στο Μ.Σ . Ιλίου όπου ουσιαστικά έγινε μια ανασκόπηση των θέσεων τις Π.Ε πάνω στα κύρια θέματα των σχολείων, μας απασχόλησε ο καλλίτερος συντονισμός μπροστά στην Πανελλαδική δράση με στόχο την καλλίτερη παρουσία σε όλα τα επίπεδα, ξεκαθαρίσαμε θέματα πτυχίων -πιστοποίησης και μπήκε το επιπλέον λιθαράκι για το στηρίζω και υπογράφω . Σημαντικό ότι υπήρχε από όλους διάθεση συμβολής, εκτός της συμμετοχής στην δράση. Μπήκαν τα συνθήματα ,σίτιση μεταφορές από την πρώτη μέρα, πτυχία πιστοποίηση υλικοτεχνική υποδομή ,η 30 /10 δεν είναι η αρχή αλλά ούτε και το τέλος, λύκειο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει μαθητές και γονείς. Στις 11/10 η Π.Ε. (Μενελάου) παραβρέθηκε στο Καλλιτεχνικό Περιστερίου με σημαντική συμβολή στη διατήρηση θετικού κλίματος και ουσιαστικής συνέχειας στην δουλειά που είχαν ,δηλαδή ,το ξεκίνημα του συλλόγου γονέων. Στις 15 /10 η Π.Ε. (Μενελάου ) μαζί με τον Πρόεδρο του συλλόγου γονέων Άργους παραβρεθήκαμε στην Γ.Σ. του Μ.Σ. Καλαμάτας σε πολύ θετικό κλίμα και ομόφωνη απόφαση συμμετοχής στην Πανελλαδική δράση. Στις 18 /10 η Π.Ε. (Μενελάου) παραβρέθηκε στην Γ.Σ. του Συλλόγου .Γονέων . Μ.Σ. Πειραιά με πολύ και χρήσιμη συμβολή. Στις 2ο /10 ξεκίνησε το στηρίζω και υπογράφω. Μέχρι τώρα (13/1) έχει 334 υπογραφές ,πάρα πολύ σημαντικό !!! Δεν αξιοποιήθηκε όμως από το Δ.Σ. ως τώρα όπως θα έπρεπε, παρά τις προσπάθειες και την παρότρυνση. Να βάλουμε στόχο παίρνοντας μέτρα που θα μπουν από την συζήτηση που θα πραγματοποιήσουμε . Μέχρι την Γενική Συνέλευση να έχουμε 1000 υπογραφές ,αν αναλογιστούμε πόσο το δουλέψαμε ? εύκολα καταλαβαίνουμε ότι ο στόχος είναι εφικτός . Το πόσο αναγκαίο και τα ωφέλει που θα έχει το καταλαβαίνουμε όλοι . Στις 22 /10 η Π.Ε. (Μιχαλατος) παραβρέθηκε στην Γ.Σ. του Μ.Σ. Χαλκίδας με πολύ σημαντική συμβολή … μπορεί να μας μεταφέρει εικόνα … Στις 24 /10 Συνάντηση στο Υπουργείο Παιδείας. με τον κ. Νικόλα Τσαφταρίδη, συνεργάτη του Υπουργού Παιδείας.
Ο Γ.Γ του Υπ. ήταν ενημερωμένος αλλά δεν πρόλαβε να μας συναντήσει.
Στην συνάντηση θέσαμε ένα – ένα τα θέματα των Σχολείων μας, όπως αυτά έχουν εκφραστεί μέσα από τις Γενικές Συνελεύσεις της ΠΕΓΜΚΣ.
- Κάλυψη των κενών με μόνιμους εκπαιδευτικούς στα Μουσικά, Καλλιτεχνικά και Γενικής παιδείας μαθήματα.
- μεταφορά από την πρώτη ημέρα της σχολικής χρονιάς.
- σίτιση από την πρώτη ημέρα και ενιαία σε όλα τα σχολεία, παίρνοντας υπόψη το ιδιαίτερο κλίμα και την τοπική παραγωγή.
- Να εφαρμοστεί ο Νόμος που διέπει την ίδρυση των σχολείων μας και να δοθούν αναδρομικά στους αποφοίτους, μετά από εξετάσεις, τα Πτυχία Θεωρητικών Ευρωπαϊκής Μουσικής, Ελληνικής Παραδοσιακής Μουσικής και Ελληνικών Παραδοσιακών Οργάνων καθώς και πιστοποίηση επιπέδου σπουδών (κατατακτήριες).
- Να λυθούν τώρα τα προβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής από τα βιβλία μέχρι τα κτίρια.
- Και Λύκειο που δεν θα είναι εξεταστικό κέντρο και δεν θα εξοντώνει τους μαθητές στο κυνήγι των Πανελλαδικών , αλλά θα συνεχίζεται η μάθηση στην δεύτερη και τρίτη τάξη.
Αναφερθήκαμε σε ένα – ένα τα σχολεία μας κάνοντας γνωστά τα ιδιαίτερα άμεσα θέματα που τους απασχολούν .
Αναφέραμε στο πως βλέπουμε ολοκληρωμένα αυτό που εν συντομία ονομάζουμε πιστοποίηση, αναλυτικά προγράμματα, βιβλία, καθηγητές, πτυχίο, πιστοποίηση σπουδών (κατατακτήριες).
Εκφράσαμε την αντίθεση μας στις διπλές και τριπλές αναθέσεις μαθημάτων.
Επισημάναμε ότι υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που δεν κάνει ο μαθητής τελικά το όργανο που έχει επιλέξει και πως υπάρχει μεγάλη έλλειψη σε όλα τα σχολεία, καθηγητών μουσικών οργάνων και ιδιαίτερα για Ελληνικά παραδοσιακά όργανα.
Θίξαμε το θέμα των νέων σχολείων και πως εμείς οι γονείς το βλέπουμε.Ρωτήσαμε γιατί δεν άνοιξαν στην Ελευσίνα και στη Λιβαδειά.
Τονίσαμε την αποκρουστική εικόνα των ΣΔΙΤ.
Τέλος ο Κ. Τσαφταρίδης μεταφέροντας μας και την άποψη του Γ.Γ. του Υπουργείου,
υποσχέθηκε ότι μετά τους αναπληρωτές που ήρθαν, θα υπάρξουν άμεσες προσλήψεις ωρομίσθιων για να καλυφτούν όλα τα κενά. Καταλαβαίνω είπε, ότι τα 20ωρα δεν είναι η λύση, αλλά κάνουμε ότι καλλίτερο μπορούμε.
Μας ενημέρωσε ότι θα δοθεί πριμοδότηση σε όλα τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά από 10.000 ευρώ σε είδος, ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε σχολείου.
Και ότι έχει δρομολογηθεί εκ νέου η πιστοποίηση, εκτός του πτυχίου για τα Ελληνικά παραδοσιακά όργανα, που έχει γίνει Πανεπιστημιακού Επιπέδου.
Στις 30/10 είχαμε την μέρα Πανελλαδικής δράσης, από ότι έχουμε συζητήσει πρέπει να ήταν από τις πιο μαζικές ,σίγουρα μπορούν και πρέπει να γίνουν ακόμα πιο μαζικές πρέπει να σπάσουν ιδεοληψίες περί αναθέσεως ,εφησυχασμού κ,α. Πρέπει να καταλάβουν όλοι ότι εκείνη τη μέρα παίρνουμε τα παιδιά μας από το χέρι, οι καθηγητές κάνουν τα αυτονόητα και όλοι διεκδικούμε αυτό που έχουμε στο μυαλό μας ,σύγχρονο δημόσιο σχολείο Μουσικό ,Καλλιτεχνικό –Σχολείο πολιτισμού ,ενιαίο από το δημοτικό ως και το λύκειο ,σχολείο πολύπλευρης μόρφωσης που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει .
Στις 10 /11 παρευρέθηκε η Π.Ε.(Μενελάου, Λαδοπούλου) στην Γ.Σ. του Μ.Σ. Αθηνών η Λαδοπουλου μπορεί να μεταφέρει την πείρα από τις παρεμβάσεις τις Π.Ε. Στις 14 /11 ολοκληρώθηκαν οι όποιες υποχρεώσεις στην εφορία της Π.Ε. (Λαδοπουλου Μενελαου Μιχαλατος)
Στις 29 /11 η Π.Ε. (Μενελάου , Τσαρδουλιας ) μαζί με τον Πρόεδρο του συλλόγου γονέων Άργους ,γονείς και μέλη Δ.Σ. από τα Μουσικά της Περιφέρειας Πελοποννήσου παραβρεθήκαμε στην εκδίκαση της υπόθεσης Κουφαλακου πρώην γραμματέα της Π.Ε. Πολύ σημαντική εξέλιξη που ανέδειξε την σοβαρότητα ,την υπευθυνότητα ,τον <<επαγγελματισμό >> που δρα η Π.Ε. και από την άλλη μεριά την γύμνια που φτάνει πολύ χαμηλά όταν προσπαθεί να πείσει για ανύπαρκτες θέσεις και τακτικές.
Στις 12 /12 στείλαμε κάρτα -καλά Χριστούγεννα- με το ΔΤ για τα Κάλαντα .
Στις 13 /12 έρχεται από τον Συνήγορο του πολίτη η εργασία τους ,πάνω στο θέμα πτυχία -πιστοποίηση
Στις 18/12 η Π.Ε.(Μενελαου ) παρευρίσκετε στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Κερατσινίου με σημαντική και αποτελεσματική παρέμβαση στη διαμόρφωση του καταστατικού του υπό ίδρυση Συλλόγου τους .
Στις 1/1/18 Ευχές για το νέο έτος στέλνονται παντού από την ΠΕΓΜΚΣ. Στις 1/1/18 κάλαντα και εκδηλώσεις πρώτη φορά από τα σχολεία μας, σε μια σελίδα όλες μαζί .
Συνάδελφοι αυτή είναι η εικόνα που έχω ,σίγουρα όμως έχετε κάνει και εσείς αρκετά για το σχολείο σας ,αλλά και για τα άλλα που έχετε στην ευθύνη σας και δεν έχετε ενημερώσει –αναδείξει .Σας παρακαλώ συντάξτε ο καθένας ένα μικρό κείμενο με ότι έχετε κάνει για να συμπεριληφθεί στην εισήγηση.
3) αποφασίσαμε ομόφωνα : Θετική αποτιμήθηκε η μέχρι τώρα δουλειά μας, υπάρχει καθημερινή ενασχόληση και επικοινωνία, αναδείχτηκε ότι δεν έρχονται από όλους οι δράσεις που πραγματοποιούν ,και δόθηκε η υπόσχεση ότι πλέον θα καταγράφεται και θα προσμετρείται η κάθε μας παρέμβαση .
- Εκδήλωση της ΠΕ για τα 30 χρόνια Μουσικών Σχολείων .
Μέχρι σήμερα δεν έχει προχωρήσει ,πρέπει να πάρουμε τα εξής μέτρα: βοήθεια από την Λαδοπούλου δηλαδή και οι τρεις από Αθήνα , να συστήσουμε επιτροπή από γονείς ,μαθητές ,καθηγητές ,να βοηθήσουν με κάθε τρόπο αυτή στην πραγματοποίηση της εκδήλωσης , φυσικά με την καθοδήγηση και τον έλεγχο του Δ.Σ. της Π.Ε.
4) Αποφασίστηκε για το φθινόπωρο, φεστιβάλ Πανελλαδικό Μουσικών και Καλλιτεχνικών μαζί για πρώτη φορά, έστω και με λίγες συμμετοχές αρκεί να γένει η αρχή και μακάρι να καθιερωθεί.
5) Προετοιμασία Γ.Σ. της Ένωσης .
Αποφασίσαμε ομόφωνα να πραγματοποιηθεί στο Μουσικό σχολείο Καρδίτσας 17 ή 25 Μαρτίου ή 21 Απριλίου . Πέφτουμε όλοι επάνω, άμεσα ο Βαγγέλης μαζεύει από τώρα τα επικαιροποιημένα ονόματα των αντιπροσώπων τα εμαιλ και τα τηλέφωνα τους , από όλους μας , αν χρειάζεται και των προέδρων.
Εκκρεμεί απάντηση σε αυτά που αποφάσισε το ΔΣ από το Σύλλογο της Καρδίτσας, το χειρίζεται ο Παπαδούλης ,επίσης είπαμε να είναι μια ημέρα για να είναι λιγότερα τα έξοδα όλων των συμμετεχόντων .
ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΠΑΡΑΥΡΕΘΗΚΕ .Η Διευθύντρια του Καλλιτεχνικού Σχολείου Θεσσαλονίκης και μέλος της Καλλιτεχνικής Επιτροπής των Καλλιτεχνικών Σχολείων Κυρία Ράλλη Αθηνά.
Η Κα Ράλλη μας ενημέρωσε για ότι νεώτερο υπάρχει πάνω στο κύριο θέμα που αντιμετωπίζουν τόσα χρόνια, απάντησε σε ερωτήσεις μας και δόθηκε αμοιβαία υπόσχεση για επικοινωνία .
αποφασίσαμε ομόφωνα και την διαβεβαιώσαμε ότι στηρίζουμε την επιλογή τους και ήδη προετοιμάζουμε σχετική ανακοίνωση με την θέση της Π.Ε.
6 Προσπάθεια τρομοκράτησης μαθητών που αγωνίζονται .
εισήγηση Μενελάου. Με αφορμή ενημέρωση από τον Χαλιλη για επιστολή της δευτεροβάθμιας στο σχολείο τους , που ζητούσε από την Διεύθυνση να υποδείξει πιες ώρες από εκδρομές ή από αλλού θα περικοπούν για να αναπληρωθούν ώρες που έχασαν μαθητές που συμμετείχαν σε αγωνιστικές – δράσεις, σκέφτηκα αμέσως , πόσο υποκριτές ,φαρισαίοι, πρέπει να είναι κάποιοι που ενώ δεν κάνουν ΤΙΠΟΤΑ για τις ΧΙΛΙΑΔΕΣ ώρες κενών λόγο ελλείψεως καθηγητών ,τους πιάνει ο πόνος για τρεις ώρες Σπουδαίου ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΟΡΘΙΟΥ ΒΑΔΙΣΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΠΟΥ ΑΓΩΝΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ ΣΤΟΝ ΑΙΩΝΑ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ . Ψάχνοντας λίγο στα πιο πρόσφατα, βρήκα ότι υπάρχουν κρούσματα ,η αλήθεια είναι ότι στα Μουσικά και τα Καλλιτεχνικά δεν υπάρχει κάτι χοντρό ,στα μαθητικά συλλαλητήρια που διοργανώθηκαν σε πολλές πόλεις της Ελλάδας τη μέρα της απεργίας, 14 Δεκέμβρη, καταγράφτηκαν δεκάδες σε σχολεία της χώρας σας δίνω μερικά παραδείγματα ώστε μέσα από την κουβέντα ,μήπως κάτι παρόμοιο υπάρχει και σε εμάς. Στα Τρίκαλα, με απόφαση του διευθυντή του 9ου Γυμνάσιου Τρικάλων, με μονοήμερη αποβολή όσοι μαθητές συμμετείχαν την Πέμπτη 14 Δεκέμβρη στην απεργιακή συγκέντρωση που καλούσαν τα σωματεία της πόλης. Στη Λαμία και στη Γραβιά ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης απείλησε τους μαθητές ότι θα φέρει εισαγγελείς. Στη Λαμία μάλιστα τα καθέκαστα τα διεμήνυσε η ίδια η Αστυνομία που πήγε έξω από σχολείο που τελούσε υπό κατάληψη, λόγω της συγχώνευσής του. Στη Θεσσαλονίκη διευθυντές απειλούσαν 15μελή ότι αν συμμετάσχουν στην απεργία θα χάσουν την προγραμματισμένη πολυήμερη εκδρομή. Στη Βέροια και τη Νάουσα δοκιμάστηκαν νέα “ήθη”, με τους διευθυντές να λένε στους μαθητές ότι, σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας, απαγορεύεται να κάνουν συνέλευση. Σε σχολείο του Ιλίου, η διευθύντρια έστειλε επιστολή στους γονείς των μαθητών, που με γενική τους συνέλευση είχαν αποφασίσει τη συμμετοχή τους στη μαθητική πορεία τη μέρα της απεργίας, απειλώντας τους με απουσίες… αυτά είναι ανησυχητικά φαινόμενα, πρέπει να απαλλαγούν από τις όποιες τιμωρίες οι μαθητές που αποφάσισαν να διεκδικήσουν μαζί με τους γονείς τους μια καλύτερη ζωή και να σταματήσει κάθε απειλή ενάντια σε όσους μαθητές τώρα ή στο μέλλον αποφασίζουν να αγωνιστούν για ένα σχολείο και μια ζωή που δικαιούνται. Στοιχεία από την Βουλή «Τα σχολεία μας είναι δημοκρατικά σχολεία και δεν τρομοκρατείται κανένα παιδί από τους εκπαιδευτικούς», δήλωσε απαντώντας ο υπουργός Παιδείας, ο οποίος ωστόσο είπε ότι «μπορούν να υπάρχουν ελάχιστες εξαιρέσεις». Ο Κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στην περίπτωση της μονοήμερης αποβολής με την οποία τιμωρήθηκαν μαθητές στο 9ο Γυμνάσιο Τρικάλων, υποστηρίζοντας ούτε λίγο ούτε πολύ πως πρόκειται για εφαρμογή του κανονισμού, γιατί οι μαθητές έφυγαν από το σχολείο χωρίς να ενημερώσουν τον διευθυντή ή τους εκπαιδευτικούς τους! «Δεν αμφισβητώ με κανέναν τρόπο αντιθέσεις διευθυντών προς την απεργιακή κινητοποίηση. Δεν αμφισβητώ ότι θα υπήρχαν κάποια άτομα που θα εξέφρασαν – ενδεχομένως και με έναν τρόπο που δεν είναι πολύ παιδαγωγικός – την αντίθεσή τους σ’ αυτά», δήλωσε σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του. Ο υπουργός Παιδείας επικαλέστηκε το ότι δεν υπήρξαν καταγγελίες προς το υπουργείο για τα περιστατικά (παραγνωρίζοντας το γεγονός ότι υπήρξαν δημόσιες ανακοινώσεις εκπαιδευτικών και εργατικών σωματείων για κάποια από τα αναφερόμενα περιστατικά) και κάλεσε να γίνονται καταγγελίες στο υπουργείο και στις διευθύνσεις για ανάλογα κρούσματα από τις κοινότητες και τους συλλόγους γονέων. Το σχολείο έχει ευρύτερο ρόλο, πρέπει να διαπαιδαγωγεί έναν άνθρωπο, με τέτοιο τρόπο ώστε ο ίδιος να γίνεται ο κύριος και ο πρωταγωνιστής της ζωής του . Δημοκρατικό σχολείο είναι το σχολείο το οποίο θα επιτρέπει στους μαθητές να συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις που οργανώνουν οι γονείς τους, τα σωματεία τους, το λαϊκό κίνημα, να συμμετέχουν και να αποφασίζουν οι ίδιοι τη συμμετοχή τους σε κινητοποιήσεις για το σχολείο τους, για τα προβλήματά τους, για την έλλειψη βιβλίων, για την έλλειψη εκπαιδευτικών, για το ότι πληρώνουν τα ξενόγλωσσα βιβλία, για το ότι το κόστος των σπουδών είναι πια απαγορευτικό για πάρα πολλές λαϊκές οικογένειες Τελευταίο νέο τα POS στα κυλικεία μας .Τα παιδιά μας πελάτες των τραπεζών από την ηλικία που αρχίζουν να μαθαίνουν γράμματα .
6)Αποφασίσαμε ομόφωνα να βγάλουμε σχετική ανακοίνωση καταδίκης της τιμωρίας των μαθητών που αγωνίζονται
Κάλεσμα Πανελλαδικού συντονισμού και οργάνωσης του αγώνα απευθύνει η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας στις αντίστοιχες επιτροπές που έχουν συγκροτηθεί σε διάφορες πόλεις της χώρας, ορίζοντας μέρα Πανελλαδικής Συνάντησης των Επιτροπών στην Αθήνα, την Κυριακή 28 Γενάρη. το κάλεσμα έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα mathites.gr
7) Σχολικές εκδρομές εξωτερικού εσωτερικού .
Προκαλεί η απόφαση του Υπ. Παιδείας να καταργήσει για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση τις σχολικές εκδρομές στο εξωτερικό, που γίνονταν στο πλαίσιο πολιτιστικών ή περιβαλλοντικών προγραμμάτων.
Το επιχείρημα της κυβέρνησης είναι ότι πολλά παιδιά αποκλείονταν από αυτές τις εκδρομές γιατί δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν στο μεγάλο κόστος τους, το Υπουργείο διατηρεί όλες τις άλλες κατηγορίες εκδρομών στο εξωτερικό (πενταήμερη, αδελφοποιήσεις και ανταλλαγές σχολείων, ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus κ.λπ.), αλλά και στο εσωτερικό, στις οποίες επίσης πολλοί μαθητές δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στο κόστος, χωρίς να παίρνει κανένα μέτρο για να γίνουν αυτές προσιτές σε όλους τους μαθητές.
Το πρόβλημα του κόστους των σχολικών εκδρομών είναι υπαρκτό και οξύνεται . Σε καμία περίπτωση ΔΕΝ είναι λύση η κατάργηση των εκδρομών.
Οι εκπαιδευτικές εκδρομές εντός και εκτός της χώρας που φέρνουν τους μαθητές σε επαφή με τον πολιτισμό, τις παραδόσεις, την ιστορία, την τέχνη και την τεχνολογία του λαού μας και άλλων λαών, θα πρέπει να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής διαδικασίας. Γι’ αυτόν το λόγο δεν μπορεί να αποτελούν προνόμιο μόνο όσων έχουν την οικονομική δυνατότητα να συμμετέχουν, αλλά η συμμετοχή να είναι δωρεάν για όλους τους μαθητές, με κονδύλια του Υπ. Παιδείας, στο πλαίσιο της γενικότερης χρηματοδότησης του σχολείου. Πρέπει να εξασφαλίζεται χωρίς κανένα εμπόδιο η συμμετοχή όλων των μαθητών στις δραστηριότητες του σχολείου. Μέσα από αυτήν τη διαδικασία και με ευθύνη του κάθε συλλόγου διδασκόντων, θα διασφαλίζεται και το περιεχόμενο των σχολικών εκδρομών».
Τώρα να δυναμώσει σε κάθε σχολείο το αίτημα να δοθεί έκτακτο κονδύλι για τις σχολικές εκδρομές, ώστε να μπορούν όλοι οι μαθητές να συμμετέχουν δωρεάν, με αποκλειστική ευθύνη του σχολείου και του Υπ. Παιδείας, με έλεγχο στις εταιρείες μεταφοράς, τα ξενοδοχεία κ.λπ., ενταγμένες εξολοκλήρου στην εκπαιδευτική διαδικασία, με μορφωτικό, πολιτιστικό, ψυχαγωγικό περιεχόμενο.
7) Αποφασίσαμε ομόφωνα να πάρουμε θέση βγάζοντας σχετική ανακοίνωση βασισμένη στην εισήγηση.
8)Στήριξη , με παρότρυνση στα σχολεία να συμμετέχουν , στήν δράση καλλιτεχνικής -πνευματικής δημιουργίας που διοργανώνει η ΕΕΔΥΕ << Μια εικόνα ,τρία ερωτήματα >>
8) ομόφωνα αποφασίσαμε :Να στηρίξουμε την δράση .
9) Έγκριση αιτήσεως νέων Συλλόγων για συμμέτοχη τους στην Π.Ε.
9) Εγκρίναμε τη συμμετοχή νέων Συλλόγων στην ΠΕ
Μουσικού Χαλκίδας
Καλλιτεχνικού Κερατσινίου Δραπετσώνας.