Απόφαση γενικής συνέλευσης Κορίνθου 3

Απολογισμός δράσης ΔΣ     Κόρινθος 10/3/2012

Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων

Τ.Θ. 3804 – 10210 ΑΘΗΝΑ

ΚΟΡΙΝΘΟΣ        10/3/2012

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ ΔΣ

Το ΔΣ από την εκλογή του τον Μάρτιο του 2011 στην  Γενική Συνέλευση  του Αγρινίου μέχρι και σήμερα, κινήθηκε στα πλαίσια των αποφάσεων που πάρθηκαν εκεί.
Το  2011 ξεκίνησε με την εφαρμογή του νόμου του Καλλικράτη  Τα σχολεία ανήκουν πλέον στην αρμοδιότητα των δήμων. Τα λειτουργικά τους έξοδα αλλά και εκπαιδευτικά ζητήματα όπως οι προσλήψεις καθηγητών θα είναι στο εξής έργο της δημοτικής αρχής. Φυσικά όπως είχαμε προβλέψει δεν δόθηκαν στους δήμους οι απαραίτητοι οικονομικοί πόροι, με αποτέλεσμα μεταφορές και σίτιση για φέτος να αντιμετωπίζουν προβλήματα με προοπτική κατάργησης. Οδηγούμαστε  βαθμιαία στην ιδιωτικοποίηση της παιδείας, στην είσοδο των επιχειρηματιών στα σχολεία με ότι αυτό συνεπάγεται. Δημιουργούνται σχολεία πολλών ταχυτήτων . Δεν υπήρξε ενιαία αντιμετώπιση  στις μεταφορές στην σίτιση ακόμα και στις τοποθετήσεις καθηγητών μουσικής. Ακόμα και σήμερα υπάρχουν ελλείψεις. Εγκαταλείπεται σταδιακά το ενιαίο της δημόσιας παιδείας  αφού οι δήμοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν οικονομικά και κοινωνικά στις αυξημένες απαιτήσεις των σχολικών μονάδων .Τα Μουσικά και τα Καλλιτεχνικά Σχολεία έχουν ανάγκη αυξημένης χρηματοδότησης, αυξημένο αριθμό προσλήψεων εκπαιδευτικών για να καλυφθούν οι ανάγκες για την διδασκαλία τόσο των Μουσικών όσο και των Καλλιτεχνικών μαθημάτων, υλικοτεχνική υποδομή, κατασκευή και συντήρηση κατάλληλων σχολικών κτηρίων, σίτιση των μαθητών και μεταφορά αυτών .Το ότι οι μαθητές είναι κάτοικοι διαφορετικών δήμων περιπλέκει ακόμη περισσότερο την κατάσταση και επιφέρει αναστατώσεις στους εμπλεκόμενους δήμους. Η πρόταση της Ένωσης να δημιουργηθεί ενιαίος κρατικός φορέας για την μεταφορά και σίτιση και με οργάνωση σε επίπεδο περιφέρειας με την απευθείας επίβλεψη και ευθύνη του  Υπουργείου Παιδείας για τα Μουσικά και τα Καλλιτεχνικά Σχολεία  αποδείχτηκε  αναγκαία προϋπόθεση για την ύπαρξη αυτών των σχολείων.

Όμως πρέπει να δούμε το γενικότερο κλίμα πού επικράτησε όλο αυτό το διάστημα στα ζητήματα της παιδείας που επηρέασε και τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία και τις δραστηριότητες της Ένωσης.
Στο διάστημα για το οποίο αναφερόμαστε, το ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης, προσπάθησε με κινητοποιήσεις να αποκτήσει πάλι επικοινωνία με το Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου, αλλά και με υπηρεσιακούς παράγοντες πού επηρεάζουν τις Πολιτικές αποφάσεις.
Συναντηθήκαμε κατ επανάληψη με την Πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αλλά και με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου  Εσωτερικών. .
Παρευρεθήκαμε σε συνεδρίαση της Καλλιτεχνικής επιτροπής όπου και καταθέσαμε τις θέσεις μας, όπως αυτές διαμορφώθηκαν στις περιφερειακές συσκέψεις
Οι πιο εποικοδομητικές συναντήσεις ήταν  με την Καλλιτεχνική επιτροπή, ( πού μέχρι στιγμής εκτιμάμε ότι παράγει έργο).
. Όμως καμία πρόταση ολοκληρωμένη ακόμα για το μέλλον των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων και καμία δρομολόγηση για τα θέματα πού εκκρεμούν, από την Πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
Το νέο ΔΣ από την ανάληψη των καθηκόντων του, επεδίωξε και επιδιώκει από την Πολιτική ηγεσία ξεκάθαρη τοποθέτηση για το μέλλον και τον χαρακτήρα αυτών των σχολείων, πού αγάπησαν τα παιδιά μας, στήριξαν και αγκάλιασαν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί.
ΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ ΜΟΝΟ ΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ
Τίποτα συγκεκριμένο δεν έχει δρομολογηθεί πού να μας καθησυχάζει και να αποδεικνύει ότι,  οι υποσχέσεις θα πραγματοποιηθούν.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
Να μην έχει αλλάξει η εκτίμηση μας πού ομόφωνα έχουμε καταλήξει για το πού το πάει η Πολιτική ηγεσία.
Στο διάστημα πού αναφερόμαστε το ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης συνεδρίασε όπως προβλέπει το Καταστατικό του, σε διαφορετικά διαμερίσματα της χώρας. Οι συνεδριάσεις ήταν ανοικτές και συμμετείχαν οι σύλλογοι γονέων της ευρύτερης περιοχής, καθώς και καθηγητές και μαθητές.
Οι συνεδριάσεις είχαν απόλυτη επιτυχία. Μας έδωσαν την δυνατότητα, της από κοντά επικοινωνίας μας με τους συλλόγους, τους οποίους κάναμε  συμμέτοχους στην λήψη των αποφάσεων .   Αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας ήταν η απόλυτη επιτυχία στις όποιες κινητοποιήσεις αποφασίσαμε από κοινού.  Το μήνυμα της Ενότητας το έλαβε σοβαρά υπόψη η Πολιτική ηγεσία, η οποία λαμβάνει σοβαρά υπόψη τις όποιες αποφάσεις μας.
Επιγραμματικά αναφέρουμε τις συνεδριάσεις πού πραγματοποιήθηκαν.
1  Σάββατο 21/7/2011 στο Μουσικό της Καλαμάτας
2  Σάββατο 24//9/2011 στο Μουσικό της Θεσσαλονίκης
3  Σάββατο      /12/2011 στο Μουσικό των Σερρών.
4  Σάββατο 4/2/2012 στην Αθήνα.
H Απόφαση της Γενικής συνέλευσης για την δημιουργία κοινού μετώπου, με καθηγητές μαθητές και με την ΑΣΓΜΕ, υλοποιήθηκε από το ΔΣ με απόλυτη επιτυχία , πού από κοινού πλέον, διεκδικούμε τα ζητήματα για την Παιδεία.
Κάναμε κοινή διαμαρτυρία στο Υπουργείο Εσωτερικών αλλά και στο Υπουργείο Παιδείας. Στις κινητοποιήσεις αυτές αποδείξαμε ότι ο οργανωτικός τρόπος λειτουργίας μας,  δίνει την δυνατότητα  μαζικής συμμετοχής στις κινητοποιήσεις, κάτι πού λείπει από τους άλλους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων των λοιπών γενικών σχολείων.
Εμείς δεν αφήνουμε τα ζητήματα να κινηθούν με την  απουσία μας. Καθημερινά διεκδικούσαμε και θα διεκδικούμε τα αυτονόητα και όλα. Εμείς εκπτώσεις δεν κάνουμε ούτε θα κάνουμε. Πετύχαμε με τον δυναμικό και ενωτικό μας αγώνα καθημερινές μικρές η μεγάλες νίκες. Όμως ταυτόχρονα δεν τρέφαμε ούτε τρέφουμε ψευδαισθήσεις.
Στην τελευταία συνεδρίαση του ΔΣ συνειδητοποιήσαμε περισσότερο και επανεπιβεβαιώσαμε  την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Αγρινίου.    Το σάπιο πολιτικοοικονομικό σύστημα  της εξουσίας του  Κεφαλαίου είναι εχθρικό για την Δημόσια Παιδεία.
Ο λαός μας εδώ και δύο χρόνια βρίσκεται στην δίνη μιας απάνθρωπης καταστροφικής της  εργασίας, πού έχει σαν αποτέλεσμα την εφαρμογή πολιτικής των μνημονίων της τρόϊκας και της Εληηνικής Κυβέρνησαης. Η μετάβαση σε κοινωνικές συνθήκες μεσαιωνικής βαρβαρότητας προϋποθέτουν την ραγδαία φτωχοποίηση του λαού, την κατάργηση των κοινωνικών αγαθών της παιδείας και της υγείας, την εξαθλίωση των ζωντανών δυνάμεων της κοινωνίας, το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας μας.
Θα ενώσουμε τις δυνάμεις με το μέτωπο πάλης του εργαζόμενου Λαού για μια λαϊκή  εξουσία απαραίτητη προϋπόθεση για  Δημόσια δωρεάν Παιδεία όπου η τέχνη και η Μουσική θα έχουν τον πρώτο λόγο.
Στις τωρινές συνθήκες κεντρικό ζήτημα για την ύπαρξη των σχολείων μας, αποκτά το θέμα των μετακινήσεων. Όπως επιβεβαιώσαμε στην τελευταία συνεδρίαση του ΔΣ στην Αθήνα, έστω και ένα σχολείο να έχει πρόβλημα, τότε για μας όλα τα σχολεία έχουν πρόβλημα. Δύναμή μας η ενότητά μας, μόνο έτσι μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τους αντιλαϊκούς  και αντιεκπαιδευτικούς σχεδιασμούς τους.
Στην κατεύθυνση αυτή κρίνεται θετική η παρέμβαση της Ενωσης στην κρίση πού πέρασε το Μουσικό σχολείο της Χίου.
Τελικά όχι μόνο δεν έκλεισε, αλλά χάριν στις γρήγορες και αποτελεσματικές ενέργειες της Ενωσης, στεγάζεται στην πρώην εκκλησιαστική σχολή πού παραχώρησε η εκκλησία.
Σημαντικό ρόλο έπαιξε και η θέληση του Συλλόγου της Χίου, πού με την καθοδήγηση της Ενωσης κινητοποίησε γονείς και φορείς της περιοχής.
Σημαντική συμμετοχή στην οργάνωση των κινητοποιήσεων πού έγιναν στην Αθήνα, είχε το κλιμάκιο του Δ.Σ. της Αθήνας, καθώς και όλοι οι Σύλλογοι πού βοήθησαν στην κατεύθυνση αυτή.  Σημαντικό ρόλο στις κινητοποιήσεις έπαιξαν και οι γονείς οι καθηγητές και τα παιδιά  του Καλλιτεχνικού του Γέρακα πού προσέφεραν την δική τους αγωνιστικότητα με τον ιδιαίτερο καλλιτεχνικό τους ταλέντο.
Η εμμονή μας φέτος σε αναπληρωτές διόρθωσε κάπως την κατάσταση, όμως αρκετά καθυστερημένα, ενώ η καθυστέρηση έλευσης για μια ακόμα χρονιά των ωρομισθίων  καλλιτεχνικών μαθημάτων στα καλλιτεχνικά σχολεία ακύρωσε και πάλι για το πρώτο διδακτικό τρίμηνο την ολοκληρωμένη λειτουργία τους. Αποτέλεσμα να οδηγηθούν όλο και περισσότερα παιδιά στα Ωδεία για να μπορέσουν να συμμετέχουν σε σύνολα, αλλά και για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις ανάγκες του σχολείου.
Για μια ακόμα χρονιά η έλλειψη  αναλυτικών προγραμμάτων στα μουσικά μαθήματα οδηγεί τα παιδιά μας στα (Δημοτικά-ιδιωτικά ωδεία), πού πιέζουν, με τον τρόπο τους, για μείωση του ωρολογίου προγράμματος, για ευνόητους λόγους.  Το αξιοποίησε το Υπουργείο και μείωσε το ωρολόγιο πρόγραμμα στις 42 ώρες. Αρνητική εξέλιξη και οπισθοδρόμηση πού οφείλουμε να διορθώσουμε και να απαιτήσουμε για το 45ωρο, Η παράλληλη ενασχόληση μουσικών καθηγητών και σε ωδεία δεν βοηθά στην αναβάθμιση των σπουδών των Μουσικών Σχολείων. Φυσικά δεν ευθύνονται οι καθηγητές γι αυτό.
Η Πανελλήνια Ένωση γονέων των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων συμπαραστέκεται στον αγώνα των εκπαιδευτικών για μόνιμη εργασία με αμοιβές πού να καλύπτουν τις ανάγκες τους, ώστε να μην έχουν ανάγκη από συμπληρωματική εργασία.
Επιμείναμε και επιμένουμε, για τα αναλυτικά προγράμματα μουσικής και καλλιτεχνικής παιδείας επάνω στα οποία θα γραφτούν και τα ανάλογα συγγράμματα. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα να εφαρμοστεί η νομοθεσία για τις εξετάσεις και την πιστοποίηση σπουδών των παιδιών μας πού αποφοιτούν από τα Μουσικά Σχολεία. Οι δε εξετάσεις για την εισαγωγή  στη Μουσικολογία θα είναι πιο αδιάβλητες αφού θα γίνονται πάνω σε ύλη πού θα έχουν διδαχθεί μέσα από τα Μουσικά σχολεία.
Όσον αφορά το Κτιριακό:  Έχουν παγώσει οι πιστώσεις με αποτέλεσμα να μην χρηματοδοτείται η ανέγερση νέων σχολείων. Όπου έχουν ξεκινήσει οι εργασίες γίνονται σε ρυθμούς χελώνας λόγω καθυστέρησης της χρηματοδότησης.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο  Πρόεδρος
Π. Κουφαλάκος

H   Γ. Γραμματέας
Κ. Αθανασίου