Απάντηση Συλλόγου Γονέων Καλλιτεχνικού Περιστερίου για «Αναπλήρωση διδακτικών ωρών καταλήψεων»

Α.Π 123/4-3-2024

Περιστέρι, 4 Μαρτίου 2024

 

Προς: Την Διεύθυνση Καλλιτεχνικού Περιστερίου
Την Διεύθυνση Β΄θμιας Γ’ Αθήνας
Τον Σύλλογο Διδασκόντων Καλλιτεχνικού Περιστερίου
Κοινοπ: Ένωση Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων Περιστερίου

Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών &
Καλλιτεχνικών Σχολείων
Ομοσπονδία Συλλόγων Γονέων Αττικής
Α’ ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής

Αγαπητοί, Αγαπητές,

Την Πέμπτη 29/2 το βράδυ στις 9.30μμ λάβαμε μειλ από την Διεύθυνση του σχολείου, στο οποίο μαςκαλούσε σε συνάντηση με τον Σύλλογο Διδασκόντων την επόμενη μέρα στις 11.30 το πρωί.
Το μειλ είχε δηκτικό τίτλο «Αναπλήρωση διδακτικών ωρών καταλήψεων» και το εσπευσμένο κάλεσμα αφορούσε στην κατάθεση άποψης από τον Σύλλογο Γονέων για το πώς θα αναπληρωθούν οι «χαμένες ώρες» από τις καταλήψεις που αποφάσισαν στις γενικές τους συνελεύσεις οι μαθητές του σχολείου μας, κατά την διάρκεια της προηγούμενης περιόδου.
Καταρχάς είναι προφανές οτι η πρόσκληση ήταν προσχηματική. Κανένα μέλος του Συλλόγου δεν θα μπορούσε να παραστεί, αφού ειδοποιηθήκαμε μερικές ώρες πριν και μάλιστα σε χρόνο που το λογικό θα ήταν να μην είχαμε διαβάσει καν το μειλ. Η Διεύθυνση δείχνει άλλωστε σε κάθε ευκαιρία ότι υποτιμάει την σημασία που έχει μια ουσιαστική συνεργασία του Συλλόγου Διδασκόντων και της ίδιας της Διεύθυνσης με τον Σύλλογο Γονέων ενός σχολείου. Είναι ενδεικτικό ότι για την χρονιά 2023-24 έχει καλέσει μόνο ένα σχολικό συμβούλιο (19 Οκτωβρίου), χωρίς μάλιστα την παρουσία όλων των καθηγητών/τριών όπως είχαμε ζητήσει για να είναι πιο ουσιαστική η συζήτηση.
Υποτίθεται ότι είναι υποχρεωμένη να καλεί ένα Σ.Σ κάθε δίμηνο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, την οποία βέβαια σε άλλες περιπτώσεις εφαρμόζει κατά γράμμα, όπως για παράδειγμα αυτήν που αναφέρεται στην «Αναπλήρωση διδακτικών ωρών καταλήψεων».
Όπως έχουμε ενημερωθεί, ανακοινώθηκε ήδη στο 15μελές συμβούλιο των μαθητών η – προειλημμένη – απόφαση της Διεύθυνσης για την ακύρωση της 3ημερης εκδρομής της Α’ και Β’ Λυκείου, ενώ δεν γνωρίζουμε ποια θέση πήραν οι καθηγητές του σχολείου, ούτε τι έχει αποφασιστεί για τις άλλες εκδρομές των Γυμνασίου και Λυκείου.
Οι εκδρομές των μαθητών είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσής τους. Δεν έχουν καθιερωθεί μόνο για την ξεκούραση μαθητών και καθηγητών, ως ένα αναγκαίο δηλαδή διάλειμμα από την κοπιαστική και για τους δύο βασική εκπαιδευτική διαδικασία της σχολικής τάξης.

Δίνουν την ευκαιρία σύσφιξης των διαπροσωπικών σχέσεων των μαθητών, εξομαλύνοντας τις μεταξύ τους καθημερινές εντάσεις αλλά και μεταξύ μαθητών και καθηγητών, ενισχύοντας την απαραίτητη σχέση εμπιστοσύνης που πρέπει να υπάρχει μεταξύ του μαθητή και του δασκάλου του. Συμβάλλουν στην κοινωνικοποίηση των μαθητών, ιδιαίτερα των μικρότερων, επιτρέποντάς τους να πάρουν πρωτοβουλίες, να ζήσουν και να δράσουν για λίγες μέρες μακριά από την ασφάλεια του σπιτιού τους, ενισχύοντας έτσι την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμησή τους. Όλα τα παραπάνω στοιχεία είναι ζωτικής σημασίας για να είναι η μαθησιακή βάσανος πιο αποδοτική. Για να μην αναφέρουμε και τις επιπλέον γνώσεις που μπορούν να αποκτούν σε εκδρομές που προβλέπουν επισκέψεις σε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικά μνημεία κ.λπ.
Οι μαθητές του σχολείου μας, όπως και χιλιάδες άλλοι συμμαθητές τους σε όλη την χώρα, αποφάσισαν να προβούν σε κινητοποιήσεις το προηγούμενο διάστημα για να υπερασπιστούν τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, μαζί με τους φοιτητές και τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων.
Οι μαθητές μας αλλά και οι γονείς τους γνωρίζουν πολύ καλά τι σημαίνει εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, αφού ένα μεγάλο μέρος του οικογενειακού προϋπολογισμού πηγαίνει στα κάθε τύπου φροντιστήρια σε όλη την διάρκεια του Γυμνασίου και του Λυκείου για να μην περιγράψουμε όλα τα περιφερειακά έξοδα που σχετίζονται με την φοίτηση των παιδιών τους και που θα έπρεπε να είναι
δωρεάν. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα οι επιχειρηματίες της εκπαίδευσης «επενδύουν» και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με τα διαβόητα «κέντρα μελέτης» που είναι φροντιστήρια (παράνομα με βάση νόμο του 1977) για τα παιδιά του Δημοτικού. Αυτά είναι τα αποτελέσματα της χρόνιας απαξίωσης του Δημόσιου σχολείου με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων.
Αυτή την φορά, η σημερινή κυβέρνηση φέρνει προς ψήφιση ένα αντισυνταγματικό σ/ν που επιτρέπει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων (ως παραρτημάτων ξένων Πανεπιστημίων αρχικά, για να βολέψει και τους υπάρχοντες κολλεγιάρχες), γεγονός που νομοτελειακά θα απαξιώσει την Δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση και έρευνα και θα οδηγήσει στα δίδακτρα στις προπτυχιακές σπουδές, γεγονός αδιανόητο
και απαράδεκτο για τον ελληνικό χώρο εκπαίδευσης και την ελληνική κοινωνία.
Δεν είναι λόγοι αυτοί για να ξεσηκωθούν οι μαθητές; Δεν θάπρεπε να υπερασπιστούν το μέλλον τους που υπονομεύεται ολοένα και περισσότερο; Οι έμποροι της εκπαίδευσης και οι κυβερνήσεις που τους στηρίζουν προφανώς και θα ήθελαν την σπουδάζουσα νεολαία αλλά και εμάς τους γονείς να μην αντιδρούμε και να αποδεχόμαστε ως «φυσικό φαινόμενο» την συνεχιζόμενη απαξίωση των
σπουδών και της ζωής μας.
Οι μαθητές του σχολείου μας απείχαν από τα μαθήματά τους και για να τιμήσουν την μνήμη της συμμαθήτριάς τους που έχασε την ζωή της στην 5ήμερη εκδρομή της Γ΄ Λυκείου, για να διαμαρτυρηθούν για το κρατικό έγκλημα στα Τέμπη και την υπονόμευση της λειτουργίας των
Καλλιτεχνικών και Μουσικών σχολείων.
Αλήθεια, πόσες ώρες χάθηκαν από την αρχή της χρονιάς εξαιτίας της έλλειψης καθηγητών Γενικής και Καλλιτεχνικής παιδείας επειδή το κράτος και η κυβέρνηση, για άλλη μια χρονιά, δεν τους διόρισε την ώρα που έπρεπε; Όπως είναι υποχρεωμένη και όπως ψευδώς υπόσχεται για πολλές δεκαετίες να κάνει, κάθε φορά λίγο πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι;
Στο δικό μας σχολείο έχουν χαθεί πάνω από 1000 ώρες διδασκαλίας μέχρι και σήμερα. Οι
καλλιτεχνικές ειδικότητες (Χορού και Κινηματογράφου) ήλθαν τέλος Γενάρη με αποτέλεσμα να μην
μπουν βαθμολογίες σε αυτά τα μαθήματα στο πρώτο τετράμηνο!

Αυτές τις διδακτικές ώρες πώς σκέφτεται η κυβέρνηση και το κράτος να τις αναπληρώσουν;
Να τολμήσουμε να απαντήσουμε;
Δεν θα τις αναπληρώσουν ποτέ! Χωρίς καμιά δικαιολογία, χωρίς καμιά συγγνώμη. Ούτε στους μαθητές ούτε στους γονείς που έχουν ήδη πληρώσει με τον κόπο και τον ιδρώτα τους για αυτές τις διδακτικές ώρες, αλλά ούτε και στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που περιμένουν να διορισθούν σε όλες τις άκρες της χώρας με μισθούς που δεν επαρκούν ούτε καν για τα νοίκια και την διατροφή τους.
Αυτό που ξέρουν όμως πολύ καλά να κάνουν είναι να στέλνουν φιρμάνια τιμωρίας και καταστολής των αγωνιζόμενων μαθητών, φιρμάνια που πολλές φορές συναντούν, δυστυχώς, Διευθύνσεις σχολείων έτοιμες να υπακούσουν και να πειθαρχήσουν.
Είναι ξεκάθαρη για εμάς η στόχευση των κυβερνήσεων και της σημερινής. Δεν ενδιαφέρονται για τις χιλιάδες πραγματικά χαμένες, ή πιο σωστά κλεμμένες διδακτικές ώρες. Κλεμμένες από την δουλειά και τον πλούτο που παράγει ο εργαζόμενος λαός μας.
Βαφτίζουν χαμένες τις ώρες των κινητοποιήσεων των μαθητών γιατί επιδιώκουν με κάθε τρόπο να λυγίσουν το φρόνημα των αγωνιζόμενων νέων ανθρώπων που παλεύουν για μια αξιοβίωτη ζωή.
Θέλουν να ακυρώσουν τις εκδρομές για να εμπεδωθεί η αντίληψη στους μαθητές ότι θα
τιμωρούνται όταν αγωνίζονται.
Να μην τους το επιτρέψουμε!
Καλούμε τον Σύλλογο Διδασκόντων, τους δασκάλους των παιδιών μας, αλλά και την Διεύθυνση του
σχολείου να μην υποταχτούν στο κραυγαλέα και χυδαία υποκριτικό «ενδιαφέρον» κυβέρνησης και
κράτους για την «Αναπλήρωση διδακτικών ωρών καταλήψεων»

Γιατί το μάθημα αρχίζει πάντα από το Α

ΑΓΩΝΑΣ – ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ – ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ

ΣΓΠ για αγώνα μαθητών 4-3-24